2009年3月30日 星期一

Just the way you are


Don't go changing to try and please me
You never let me down before
Don't imagine you're too familiar
And I don't see you anymore
I wouldn't leave you in times of trouble
We never could have come this far
I took the good times, I'll take the bad times
I'll take you just the way you are


Don't go trying some new fashion
Don't change the color of your hair
You always have my unspoken passion
Although I might not seem to care


I don't want clever conversation
I never want to work that hard
I just want someone that I can talk to
I want you just the way you are


I need to know that you will always be
The same old someone that I knew
What will it take till you believe in me
The way that I believe in you


I said I love you and that's forever
And this I promise from the heart
I could not love you any better
I love you just the way you are 」


青澀的年少時光裡,曾經,男孩唱了這首老歌送我,當時的我,不太瞭解。

今天在「與神對話」一書中,看到一段文字,讓我想起這首歌。書中的神,與作者談到 : 「我永遠都要跟你在一起,直到地老天荒。然而,我不會把我的意願強加在你的身上 — 永遠不會…。當我想要給你的,是你想要我給你的,我就是真的愛你。 當我想要給你的,是我想要給你的,則我愛的是我自己,只不過是藉著你…你可以用同樣的尺度,判定別人對你的愛,也可以斷定你是否真正愛別人。因為,愛不為自己求取,而只是想讓被愛的人的選擇成為事實。…」。

「只是想讓被愛的人的選擇成為事實」,親愛的,動不動人? 對於信仰愛的我來說,真的動人。父母對子女的教養,如何讓被愛的孩子的選擇成為事實? 男女之間人生的腳步,如何讓被愛的人的選擇成為事實? 農人之於土地,如何讓被愛的大地的選擇成為事實? 愛,真是門很大的學問,愛別人是,愛自己是,愛宇宙萬物都是。 純淨的愛,是一項考驗,需要很大的能量。

親愛的,如果,你不太瞭解,表示未來的人生裡,你將會有這樣新的體驗;如果,你已經明白,你就會知道,這真的不容易。

不管怎樣,每個生命都是獨一無二,值得等待和完全尊重。親愛的,你一定要相信,你值得等待和完全尊重,做個就像你自己的人。 Just the way you are !

2 則留言:

留言區